Garantievoorwaarden - Bikefamily
Wanneer je een fiets bij ons koopt heb je standaard recht op 2 jaar garantie. Als er binnen deze garantieperiode iets kapot gaat door een productiefout, dan zorgen wij voor een gratis reparatie in één van onze werkplaatsen. Veel van onze e-bikes bieden wij aan met ons VIP Servicepakket inclusief onze 5 jaar dealergarantie. Deze termijn geldt vanaf de levering van de fiets. Klik hier voor de voorwaarden en details over de 5 jaar garantie.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
Reparaties van defecten die het gevolg zijn van een productiefout vallen onder de garantie. Als het defect door een andere oorzaak komt, worden de reparatiekosten niet gedekt door de garantie.
Reparaties onder garantie worden alleen uitgevoerd in de werkplaats van onze winkels. In overleg en afhankelijk van het defect is het mogelijk, om de reparatie aan huis of bij één van onze servicepartners uit te laten voeren. Reparaties door derden worden niet vergoed.
Voor behoud van je garantie, is het belangrijk dat je fiets goed onderhouden wordt. We adviseren om de eerste servicebeurt binnen 5 maanden na aankoop of nadat je 500km gereden hebt te laten uitvoeren.
Bij een garantieclaim sturen we het product of onderdeel naar de fabrikant, die zal bepalen of het inderdaad onder de garantie valt. Als dat het geval is, wordt het defecte product vervangen door een nieuw exemplaar.
Wanneer is garantie niet van toepassing?
Slijtageonderdelen vallen buiten de garantie, tenzij de schade het gevolg is van een productiefout van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn bijvoorbeeld de binnen- en buitenbanden, ketting, beltdrive, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
Schade door vallen, verkeerd of onjuist gebruik en slecht onderhoud valt ook niet onder de garantie.
Normale slijtage door dagelijks gebruik of ouderdom wordt niet gedekt.
Schade die voortkomt uit slecht onderhoud, verwaarlozing of een ongeluk valt buiten de garantie.
Schade die ontstaat door veranderingen aan het product door de consument, zonder toestemming van de fabrikant, wordt niet vergoed.
Als schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan ervan wordt gemeld, vervalt de garantie.
Schade door klimatologische invloeden, zoals het verweren van de lak, roest of corrosie, valt niet onder de garantie.
Schade veroorzaakt tijdens het vervoer door de klant wordt niet gedekt.
Reparaties of ingrepen uitgevoerd door niet-geautoriseerde personen vallen niet onder de garantie.
Schade door onjuiste installatie, afstelling of reparatie wordt niet vergoed.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.