Reparatie & Onderhoud
Bij ons kun je terecht voor het onderhouden en/of repareren van je fiets. Heb je een probleem of een storing met je e-bike of fiets? Dan staan onze gespecialiseerde monteurs altijd voor je klaar om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Daarnaast is het belangrijk om je fiets regelmatig te laten controleren in onze werkplaats in Hoorn of bij ons servicepunt in Wervershoof. Zo ben je er zeker van dat je zorgeloos kunt blijven genieten van je fiets.
Onderhoud van je fiets
Je wilt natuurlijk dat jouw nieuwe fiets zo lang mogelijk meegaat, daarom is het belangrijk om je fiets goed te onderhouden. Dit zorgt ervoor dat de onderdelen in goede staat blijven, waardoor slijtage wordt verminderd. Bovendien kan het in sommige gevallen nodig zijn om aan te tonen dat je regelmatig onderhoud hebt laten uitvoeren om je garantie te behouden. Als je de fiets niet goed onderhoud, kan de fabrikant de garantie namelijk laten vervallen bij een defect.
Daarom is het belangrijk om binnen 5 maanden, of als je eerder 500km op de teller hebt staan, een eerste servicebeurt uit te laten voeren. Tijdens het fietsen kunnen de onderdelen van je fiets verschuiven. Spaken, bouten en moeren kunnen bijvoorbeeld losraken door trillingen. Als je hier te lang mee wacht, kunnen er grotere problemen ontstaan, zoals een slag in het wiel door een losse spaak.
Wat kost een onderhoudsbeurt?
Wanneer je een nieuwe fiets bij ons hebt gekocht inclusief het VIP Servicepakket, dan heb je recht op een gratis eerste servicebeurt. Zorg er wel voor dat je de fiets binnen 5 maanden na aankoop, of voordat je 500km op de teller hebt staan bij ons brengt. Anders vervalt het recht op de gratis servicebeurt.
De tarieven voor een onderhoudsbeurt in onze werkplaats zijn;
Fiets €99,-
Elektrische fiets €109,-
Elektrische bakfiets €149,-
Heb je de fiets bij ons gekocht? Dan krijg je korting op de tarieven op de onderhoudsbeurten van jouw fiets.
Fiets €85,-
Elektrische fiets €95,-
Elektrische bakfiets €135,-
De kosten voor materiaal voor het vervangen van onderdelen zijn niet inbegrepen in de genoemde tarieven. We overleggen dit met je wanneer je de fiets langsbrengt of voordat we met de klus beginnen, zodat je weet waar je aan toe bent.
Reparatie voor iedere fiets*
Voor een reparatie aan je fiets kan je altijd bij ons terecht. Je kunt hiervoor een afspraak maken of gewoon langskomen en je fiets achterlaten. Afhankelijk van het type reparatie laten onze monteurs weten wanneer je de fiets weer op kunt halen. In principe nemen we alle merken fietsen aan ter reparatie, mits we over de juiste onderdelen en software kunnen beschikken.
*We nemen géén fatbikes en opgevoerde e-bikes aan.
Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op voor het maken van een afspraak.
Standaardgarantie
Wanneer je een fiets bij ons koopt heb je standaard recht op 2 jaar garantie. Als er binnen deze garantieperiode iets kapot gaat door een productiefout, dan zorgen wij voor een gratis reparatie in één van onze werkplaatsen.
Wanneer is garantie niet van toepassing?
Slijtageonderdelen vallen buiten de garantie, tenzij de schade het gevolg is van een productiefout van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn bijvoorbeeld de binnen- en buitenbanden, ketting, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
Schade door vallen, verkeerd of onjuist gebruik en slecht onderhoud valt ook niet onder de garantie.
Normale slijtage door dagelijks gebruik of ouderdom wordt niet gedekt.
Veel van onze e-bikes bieden wij aan met een ruime garantietermijn van 5 jaar i.c.m. het VIP Servicepakket. Deze termijn geldt vanaf de levering van de fiets. Klik hier voor de voorwaarden en details over de 5 jaar garantie.
Het is verstandig om vooraf een afspraak te maken voor een servicebeurt of reparatie. Op deze manier hoef je nooit lang te wachten en kunnen wij eventueel benodigde onderdelen alvast bestellen. Een afspraak maken voor de werkplaats kan telefonisch of per email met de betreffende winkel of via onze klantenservice.
Het is belangrijk dat je je fiets regelmatig laat nalopen door een ervaren monteur. Zo heb jij langer plezier van je fiets.
Het is belangrijk om binnen 5 maanden na aankoop, of eerder als je 500km op de teller hebt staan, een eerste servicebeurt uit te laten voeren.
Kom je hiervoor langs in een van onze winkels? Dan kunnen wij je de eerste controlebeurt kosteloos aanbieden.
Na deze eerste controlebeurt is het belangrijk om jaarlijks een servicebeurt uit te voeren. Klachten of gebreken die voortkomen uit slecht onderhoud hebben invloed op de garantie van de fiets.
Algemene garantievoorwaarden
Wanneer je een fiets bij ons koopt heb je standaard recht op 2 jaar garantie. Als er binnen deze garantieperiode iets kapot gaat door een productiefout, dan zorgen wij voor een gratis reparatie in één van onze werkplaatsen.
Veel van onze e-bikes bieden wij aan met het Bikefamily VIP Servicepakket inclusief onze 5 jaar dealergarantie. Klik hier voor de voorwaarden en details over de aanvullende garantie.
Wat zijn de algemene garantievoorwaarden?
Reparaties van defecten die het gevolg zijn van een productiefout vallen onder de garantie. Als het defect door een andere oorzaak komt, worden de reparatiekosten niet gedekt door de garantie.
Reparaties onder garantie worden alleen uitgevoerd in de werkplaats van onze winkels. In overleg en afhankelijk van het defect is het mogelijk, om de reparatie aan huis of bij één van onze servicepartners uit te laten voeren. Reparaties door derden worden niet vergoed.
Voor behoud van je garantie, is het belangrijk dat je fiets goed onderhouden wordt. We adviseren om de eerste servicebeurt binnen 5 maanden na aankoop of nadat je 500km gereden hebt te laten uitvoeren.
Bij een garantieclaim sturen we het product of onderdeel naar de fabrikant, die zal bepalen of het inderdaad onder de garantie valt. Als dat het geval is, wordt het defecte product vervangen door een nieuw exemplaar.
Wanneer is garantie niet van toepassing?
Slijtageonderdelen vallen buiten de garantie, tenzij de schade het gevolg is van een productiefout van de fabrikant.
Slijtageonderdelen zijn bijvoorbeeld de binnen- en buitenbanden, ketting, beltdrive, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
Schade door vallen, verkeerd of onjuist gebruik en slecht onderhoud valt ook niet onder de garantie.
Normale slijtage door dagelijks gebruik of ouderdom wordt niet gedekt.
Schade die voortkomt uit slecht onderhoud, verwaarlozing of een ongeluk valt buiten de garantie.
Schade die ontstaat door veranderingen aan het product door de consument, zonder toestemming van de fabrikant, wordt niet vergoed.
Als schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan ervan wordt gemeld, vervalt de garantie.
Schade door klimatologische invloeden, zoals het verweren van de lak, roest of corrosie, valt niet onder de garantie.
Schade veroorzaakt tijdens het vervoer door de klant wordt niet gedekt.
Reparaties of ingrepen uitgevoerd door niet-geautoriseerde personen vallen niet onder de garantie.
Schade door onjuiste installatie, afstelling of reparatie wordt niet vergoed.
Als je denkt dat je te maken hebt met een garantiegeval, neem dan altijd eerst contact op met onze klantenservice.
Bij het contact opnemen via e-mail of telefoon over een mogelijk garantiegeval, verzoeken wij je de volgende informatie mee te sturen, zodat wij snel kunnen reageren:
Het bestelnummer (te vinden op de factuur)
Een gedetailleerde beschrijving van het probleem
Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing)
Of de fiets of e-bike al een eerste onderhoudsbeurt heeft gehad
Met deze informatie kunnen wij bepalen of het om een garantiegeval gaat. Als we niet kunnen beoordelen of het geval onder de garantie valt aan de hand van de foto's of omschrijving, zoeken we samen naar een andere manier om dit vast te stellen.
Wanneer wij aangeven dat de melding niet onder garantie valt, dan kunnen wij de fiets uiteraard wel gewoon in onze werkplaatsen repareren. Houd er dit geval rekening mee dat de reparatiekosten voor eigen rekening zijn. Als je wilt dat wij in onze werkplaats controleren of het wel een garantiegeval is, kunnen er extra kosten voor onderzoek en transport worden gerekend als blijkt dat het geen garantie betreft. De onderzoekskosten zijn maximaal €30,- en de transportkosten zijn €80,- voor het ophalen en terugbrengen van de fiets. Als je de fiets zelf naar de werkplaats brengt en weer ophaalt, worden er geen transportkosten in rekening gebracht.
Garantie op accessoires
Wanneer je bij ons een los onderdeel of accessoire aanschaft, ontvang je de volledige fabrieksgarantie. Deze garantie dekt enkel defecten die ontstaan door een productiefout.
Garantie fietsaccu
Heb je een accu apart gekocht (en dus niet als onderdeel van een fiets)? Dan krijg je minimaal 2 jaar fabrieksgarantie op de accu van elke leverancier. Als de accu niet goed werkt of defect is, kun je een reparatieverzoek indienen en de accu naar een van onze werkplaatsen brengen of sturen. Mocht uit de test blijken dat de accu daadwerkelijk defect is, dan zorgen wij voor een vervangend exemplaar. Als het probleem onder de garantie valt, dan nemen wij de kosten voor onze rekening. Als uit het testen blijkt dat de accu geen defect vertoont, worden er onderzoek en/of verzendkosten in rekening gebracht.
Let op! Waterschade, valschade en stootschade op een accu vallen niet onder de garantie.
Wettelijke garantie
Op al je aankopen geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan wat je als consument redelijkerwijs mag verwachten. Deze verplichting is wettelijk vastgelegd. Lees hier de garantievoorwaarden.
Fabrieksgarantie
Daarnaast is er de fabrieksgarantie. Deze komt bovenop de wettelijke garantie en heeft geen invloed op je rechten volgens de wet. De fabrieksgarantie verschilt per product en fabrikant. Wij volgen altijd de richtlijnen en voorwaarden die door de fabrikant zijn vastgesteld. Lees hier de garantievoorwaarden.
De garantietermijnen voor de meeste accessoires worden vermeld in de productspecificaties. Voor een compleet overzicht van alle richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij je naar de website van de fabrikant, aangezien wij altijd de garantievoorwaarden van de fabrikant volgen.
5 jaar dealergarantie op je e-bike
Veel van onze e-bikes bieden wij aan met ons Bikefamily VIP Servicepakket inclusief onze 5 jaar dealergarantie. Heerlijk zorgeloos fietsen met onze 5 jaar dealergarantie op een nieuwe e-bike. Dat wil toch iedereen? Deze termijn gaat in vanaf het moment dat wij de fiets aan jou hebben afgeleverd. Om recht te houden op de 5 jaar garantie is het belangrijk om rekening te houden met de onderstaande voorwaarden.
Vergeet je onderhoudsbeurten niet
Onze monteurs zorgen ervoor dat je e-bike altijd in uitstekende staat blijft. Door regelmatig onderhoud uit te voeren, zorgen we ervoor dat kleine problemen niet groter worden en voorkomen we onnodige defecten. Zo kun jij heerlijk blijven genieten van je ritten. Heb je bij aankoop van je e-bike 5 jaar garantie afgesloten of was deze inbegrepen? Dan is goed onderhoud essentieel. Plan binnen 5 maanden, óf voordat je 500km op de teller hebt staan, een eerste servicebeurt in. Daarna is jaarlijks onderhoud bij ons voldoende.
Belangrijk om rekening mee te houden
Regelmatig onderhoud is noodzakelijk om je garantie te behouden. Het eerste onderhoud moet binnen 5 maanden, of voordat je 500km op de teller hebt staan uitgevoerd worden. Vervolgbeurten moeten binnen de volgende termijnen of afstanden worden gedaan:
Deze voorwaarden gelden voor e-bikes met een Bosch of een Shimano motor, die zijn gekocht vanaf 1 januari 2024 en in aanmerking komen voor de gratis 5 jaar dealergarantie. Dit staat vermeld op de factuur.
Valt de vervanging van de accu onder de aanvullende garantie? De eerste 3 jaar na aankoop wordt deze volledig vergoed. In het vierde jaar: 85% van de verkoopprijs wordt vergoed. In het vijfde jaar: 75% van de verkoopprijs wordt vergoed.
Na 30.000 km is de 5 jaar garantie niet meer van toepassing. De standaard fabrieksgarantie blijft wel 2 jaar geldig, ongeacht het aantal gereden kilometers.
Leasefietsen vallen niet onder de 5 jaar garantie. Voor deze fietsen geldt de 2 jaar fabrieksgarantie.
Slijtageonderdelen vallen buiten de garantie, tenzij de schade het gevolg is van een productiefout van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn bijvoorbeeld de binnen- en buitenbanden, ketting, beltdrive, kettingbladen, achtertandwielen, kabels en remblokken.
Schade door vallen, verkeerd of onjuist gebruik en slecht onderhoud valt ook niet onder de garantie.
Normale slijtage door dagelijks gebruik of ouderdom wordt niet gedekt.
Schade die voortkomt uit slecht onderhoud, verwaarlozing of een ongeluk valt buiten de garantie.
Schade die ontstaat door veranderingen aan het product door de consument, zonder toestemming van de fabrikant, wordt niet vergoed.
Als schade niet binnen 2 maanden na het ontstaan ervan wordt gemeld, vervalt de garantie.
Schade door klimatologische invloeden, zoals het verweren van de lak, roest of corrosie, valt niet onder de garantie.
Schade veroorzaakt tijdens het vervoer door de klant wordt niet gedekt.
Reparaties of ingrepen uitgevoerd door niet-geautoriseerde personen vallen niet onder de garantie.
Schade door onjuiste installatie, afstelling of reparatie wordt niet vergoed.
{{ weekDay }} | - | Gesloten |